COVID-19 a HUTIRA

Provoz naší společnosti HUTIRA – BRNO byl i v době všech mimořádných opatření spojených s COVID-19 zachován. Až do 24.4. jsme fungovali v mírně omezeném provozu, a to jak výroba, sklad i servis. Obchod i poradenství probíhalo v běžném rozsahu, pouze osobní schůzky na firmě byly zrušeny. Část zaměstnanců využívala home office, takže v pracovní době byli všichni k zastižení. V souladu s druhou vlnou uvolňování mimořádných opatření také my od 27.4. už fungujeme zcela normálně, samozřejmě s respektováním všech bezpečnostních a hygienických opatření.

Nastalá situace pro nás byla velkou zatěžkávací zkouškou, dotkla se celé řady našich partnerů. Nejvíce byly zasaženi naše partnerské společnosti z Francie, Španělska a Itálie. Díky naší dostatečné předzásobenosti se ale výpadky našich dodavatelů téměř neprojevily a naši odběratelé většinou nic nepocítili. K dispozici je nyní 94% skladových položek a předpokládáme, že vše doženeme během nejbližších týdnů.

Zaznamenali jsme i dopady na straně odbytu. U některých položek došlo paradoxně k navýšení objemů prodeje, tak jak se někteří zákazníci snažili z obav před nedostatkem předzásobit. Některé zakázky jsou ale pozastaveny. Ale i to mělo v několika případech pozitivní dopad. Umožnilo nám to například zapůjčení kontejnerů pro dobrou věc. Tři izolované a klimatizované kontejnery jsou od 2.dubna využívány jako provizorní odběrové pracoviště v rámci COVID-19 v Nemocnici Znojmo, v Úrazové nemocnici Brno a v Nemocnici Tišnov (http://www.nemtisnov.cz/aktuality/kontejner-pro-odbery). Jsme rádi, že jsme mohli pomoci.

Situaci okolo COVID-19 i nadále sledujeme a vyhodnocujeme. Víme, že ještě zdaleka nemáme vyhráno. Již nyní ale patří velký dík i Vám všem, našim parterům i našim zaměstnancům.